20 de set. 2018

EL MÓN FOSC. TALPS de Jordi de Manuel

Tinc molts llibres pendents, i quan aquest va arribar a casa vaig pensar que podia llegir un parell de fulls i deixar-lo a la muntanya dels pendents, a l'espera que li toqués el torn, però ja no vaig poder parar de llegir. La portada també em va fascinar. un esbós del món subterrani, que gairebé pots veure palpitar. us confesso que vaig fer-ne una foto per poder fer servir el zoom i veure'n els detalls de més a prop.
Els amants de la literatura fantàstica hi veuran moltes referències a altres obres o autors. jo no en sóc tan experta com per anomenar-les, n'he trobat alguna però segur que me'n deixaria moltes altres, així que, com en un joc, uns en trobaran més que altres.
Els personatges m'han semblat genials. El professor albí (hi haurà uns quants albins), i els seus alumnes, la Duna, l'Edgar, l'Elna, Lucas, Zoe, Izan. Els pares, els polítics, els religiosos, els perseguidors... Tots molt treballats i molt ben retratats.
Jordi de Manuel ens fa acompanyar a uns protagonistes joves i temeraris, que troben un robot i s'atreveixen a deixar la seva zona de confort, acompanyats pel gos de la Duna, el Draco (jo també tenia un gos amb aquest nom), per endinsar-se en una aventura a la recerca de respostes. He dit "zona de confort", encara que potser no seria la definició adequada per un lloc regit per un règim autoritari, on la religió i el secretisme són els pilars de la seva subsistència. El principi i el final els he trobat perfectes, el viatge m'ha resultat en algun moment una mica claustrofòbic, però era necessari que el patissin, és clar, per sortir de la foscor i arribar a la veritat. (Sí, sembla una història plena de segones intencions, i segurament ho és).
Aquesta serà la primera novel·la d'una saga, la primera d'una distòpia que promet moltes sorpreses. L'autor ens planteja des del principi misteris i ens promet aventura. Alterna en cada capítol la narració d'aquest viatge amb retalls del diari d'un dels protagonistes, l'Edgar. Això ens proporciona detalls del que espera treure d'aquesta expedició, què vol descobrir, però també ens mostra els seus dubtes, les seves pors, i els seus sentiments.
Ara haurem d'esperar les properes entregues, perquè tot i que en acabar aquest llibre hem trobat les respostes que buscàvem, ens queda encara molt a descobrir i ho podrem fer a: "La ciutat del cel. Porcs" i "La llum de Gaia. Rates".
Podeu escoltar la magnífica veu de Miquel Llobera, d'EnVeuAlta, fent la presentació: AQUÍ.

3 comentaris:

Núria Martínez (Bruixeta) ha dit...

Buf... el tinc a la llista de pendents de comprar i pel que dius esperaré una mica a fer-ho perquè si no ja veig que em passarà com a tu i no podré deixar-lo. Però de caure, caurà :)

Sergi ha dit...

Només he llegit un llibre d'aquest autor, que és professor a la facultat on vaig estudiar, però cada vegada que us veig ressenyar-ne un em ve de gust tornar-hi. Si no sabés què llegir segur que aniria a buscar-lo, però la llista és tan llarga que no li acabo de fer un forat mai...

jomateixa ha dit...

Aquest és força juvenil.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...