"VIU COM SI HAGUESSIS DE MORIR DEMÀ, APRÈN COM SI HAGUESSIS DE VIURE PER SEMPRE" Gandhi.

4 de set. 2010

SE LO QUE ESTAS PENSANDO de John Verdon

Només llegir el títol ja et posa alerta... És la seva primera novel·la i un dels thrillers més complerts que he llegit últimament.
L
a trama està explicada en varies parts, a la primera ens dona a conèixer els protagonistes, les seves personalitats i poc a poc ens fa viatjar pels seus drames personals alhora que comencen els misteris i les sospites d'un assassinat imminent.

D
ave Guney, un policia retirat (però no vell), és consultat per un conegut que ha rebut una carta estrafolària: Si t'arriba una carta i et demana que pensis un número de l'
1 al 1000 -que no és poc- i per fastiguejar penses en el que menys significat té per tu... posem 658... obres un segon sobre petitó i caram... 658!!! Com se't quedaria el cos?! El policia era un expert en assassinats en sèrie i la seva debilitat és lligar caps i fer trencaclosques amb els elements que envolten els assassinats, per aquest motiu l'amic creu que podrà resoldre el misteri d'aquesta primera carta i dels poemes que van arribant-li des d'aleshores. És un xantatge, son amenaces...?

C
rims, remordiments, psicologia criminal, auto ajuda, art criminal... l'autor ens fa un repàs de tot lligant-ho amb facilitat. És curiós que de vegades s'estalvia descripcions comparant personatges amb actors famosos. Durant el llibre també es va referint a casos d'assassinats en sèrie que ens van amenitzant el viatge.

M
'ha agradat que quan em plantejava una pregunta, no tardava res a respondre -potser també sap el que els lectors estem pensant- i tot i que m'havia anotat el sospitós correcte i ja n'estava segura uns capítols abans que s'acabés el llibre, m'ha fet llegir fins al final amb els sentits alerta.

S
empre dic que els llibres de misteri son per mi com un joc. Ha estat un plaer jugar al seu joc.
Ja ha escrit una segona novel·la del mateix detectiu i n'ha començat una tercera...

5 comentaris:

bajoqueta ha dit...

Ai me l'apunto ara mateix que trobo que m'agradarà :)

òscar ha dit...

No he estat ni massa actiu ni massa afortunat (lectorament parlant) aquest estiu.

Aquest fa molt bona fila i, fet i fet, l'estiu encara no ha marxat.

montse ha dit...

Interessant, l'apunto per llegir-lo.

Salut !!!

bajoqueta ha dit...

El vaig agafar en moltes ganes però no em va agradar tan com a tu, i em sap greu...

Terra de llibres

Martulina Divina ha dit...

jo ara mateix estic amb ell i tela, com t'enganxa!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...