24 de maig 2018

SOC UNA NOU de Beatriz Osés

Premi EDEBÉ de literatura infantil 2018
És una lectura recomanada a partir de 8 anys. Una història dolça i divertida, alhora que tracta d'un tema punyent com són els orfes immigrants. 
L'autora ens anirà parlant de situacions divertides mentre els testimonis van donant fe que el nen és una nou, i per tant, s'ha de quedar amb la propietària de l'arbre d'on va caure.
El que comença com una poca-soltada, va agafant força al llarg de la lectura, i no ens deixarà indiferents. Per suposat que també és el que s'espera que faci en les ments obertes dels infants.
És una història aparentment senzilla, però intensa, que alterna la narració del judici, amb capítols explicats des de la veu en primera persona dels diversos personatges, entre ells l'Omar, el protagonista, que ens anirà relatant com ha arribat a trobar-se en aquesta situació.
Avui faré una mica d'spoiler, però com aquesta recomanació és pels fills, nets, nebots, alumnes... Doncs, així us en fareu una idea.
"Em dic Omar. Em pensava que ho havia perdut tot quan una mina va matar el meu avi, quan van destruir la meva escola, quan van arrasar casa meva. Allò només va ser el principi. Vaig pensar que em moriria al mar amb els meus pares. Algunes nits, al centre d'acollida, ho vaig desitjar amb totes les meves forces: haver-me ofegat amb ells. Però la mare tenia raó. Ella em va assegurar que jo arribaria a la platja. I ho vaig fer."
El llibre està amanit amb algunes il·lustracions que acompanyen i complementen aquesta història crua i tendra alhora. 

1 comentari:

美女福利色愛愛直播 ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...