18 de gen. 2018

LES AVENTURES DE SHERLOCK HOLMES de Sir Arthur Conan Doyle

Relats I 
Traducció i apèndix de Xavier Zambrano.
En el 125è aniversari de la primera edició en anglès dels relats que protagonitzava Sherlock Holmes, aquest llibre inclou una dotzena de relats en català, i més endavant El Cercle de Viena, anirà publicant la resta. Ja tenia aquests relats i altres des de fa molt temps, però no en català. Ara sí, i em sembla una traducció i edició molt acurada, amb informació complementaria molt interessant.
Aquest primer volum inclou els relats amb que Sherlock Holmes va començar el seu camí cap a la immortalitat, i el seu autor cap a l'èxit. Què podria dir que no s'hagués dit ja d'aquest personatge? Res. 
Un personatge admirat fins al punt que molts han volgut copiar en novel·les o sèries al llarg dels temps, el seu caràcter difícil, el glamour, la complexitat, la lucidesa espectacular i la follia clarificadora provocada per les addiccions. La perfecció i la imperfecció convivint i generant els sentiments amor/odi entre els personatges que l'envolten.
Tenim força clar en cada relat, que Sherlock arribarà triomfant al desenllaç, però ens intriga la manera com hi arribarà i ens atrau el personatge, el seu magnetisme irresistible, que va més enllà del cas que l'ocupa, i ens atrapa més a cada nova aventura.

7 comentaris:

McAbeu ha dit...

Els relats de Sherlock Holmes van ser, en una època, una de les meves lectures preferides. Ara fa temps (anys) que no en rellegeixo cap, potser un dia d'aquests faré un cop de cap i els tornaré a incloure en la meva llista de lectures. Me l'apunto!

jomateixa ha dit...

També feia molt temps que els havia llegit, i els he anat redescobrint, i espero que les meves adolescents també s'hi animin, perquè tinc ganes que les abdueixi l'autèntic Sherlock Holmes.
S'han mirat tota la sèrie, ara toca llegir :D

La Petita Llibreria ha dit...

M'encanta el personatge de Sherlock Holmes. No coneixia aquest volum i realment em ve molt de gust llegir-lo. Gràcies per la proposta.

Sergi ha dit...

Va ser una de les adquisicions de la carta als Reis, així que està a casa esperant. La meva parella ja l'ha llegit i li ha agradat força, així que algun dia també el llegiré jo. Només he llegit un llibre d'Arthur Conan Doyle i en Sherlock només hi sortia de passada, així que encara em queda molt per descobrir d'aquest personatge tan especial.

Anònim ha dit...

Amb la sèrie del Cumberbatch ja faig gràcies

Mireia ha dit...

Està al punt de mira. Encara no l'he comprat però m'agrada Holmes i m'agraden les edicions de Viena. Impossible no caure en la temptació

Botika ha dit...

Aquest és un d'aquells llibres que fa temps que tinc a la llista de pendents de llegir i que mai trobo el moment; serà qüestió de posar-s'hi ja. A veure si desbancarà Agatha Christie en les meves preferències... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...