27 d’abr. 2017

PETITS CRIMS FAMILIARS I ALTRES MICRORELATS de Maria Pons Vidal

Cada gènere té els seus lectors, però els microrelats no acostumen a tenir massa sortida. Encara que ara amb el ressorgiment dels llibres de relats, que sembla que d'un temps ençà tornen a agafar embranzida, també aquests textos tan curiosos i breus van aconseguint el seu protagonisme.
Ja sé que a molts dels que passeu per aquest bloc sí que us agrada aquest tipus d'escrits minimalistes, perquè molts participeu en els meus Jocs de Lletres, així que potser també us pot interessar aquest llibre.
El pròleg de Llorenç Capdevila m'ha semblat encertadíssim, així que citaré alguns mots amb els que ha definit els microrelats: Petites píndoles narratives, breus descàrregues d'enginy, precioses i precises miniatures d'artesania literària... No em digueu que no us agafa ganes de llegir-los?
Maria Pons Vidal ens ha parlat una mica de tot. De la vida i la mort, dels malsons, de l'amor i el desamor, de vampirs, família, amistat... Acompanyant cada relat, també ha fet que de vegades el títol el complementi, i altres li doni un punt irònic:

EROTISME
Ara te'n vas. Però tornaràs a mi. Sé que ho faràs. No pots viure sense un plat a taula i el llit calent.  

Un que m'ha entendrit especialment perquè el meu padrí (avi), va morir als 93 anys.
LA MORT 
-Avi, quants anys tens?
-noranta.
-Aviat et moriràs, oi?
-Probablement.
-I on aniràs?
-Al teu pensament.

Ja ho veieu. Això és només una mostra del que us trobareu a l'interior d'aquest recull de més de setanta microrelats.

 

3 comentaris:

Núria Martínez (Bruixeta) ha dit...

Tot i que la llista ja és més llarga del que voldria (deuria), l'apuntaré. El tastet que ens has fet m'ha cridat força l'atenció.

Sergi ha dit...

Estic segur que són escrits afinats, però això de la literatura-twitter no va amb mi. Només serveix per guanyar concursos i rifes, però li demano una mica més a allò que trobo enquadernat a les llibreries.

Anònim ha dit...

Això que es digui "Pons" m'agrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...