8 de juny 2015

LA NOIA DEL TREN de Paula Hawkins

En van vendre 2 milions en només 3 mesos als Estats Units. Traduït a 42 llengües i DreamWorks en prepara la pel·lícula en català. És la primera novel·la d'aquesta autora.
Quan vaig començar-la vaig pensar... vols dir que n'hi haurà per tant? 
El llibre comença d'una manera relaxada, mentre anem coneixent la noia del tren. Una dona que no ha tingut sort en la seva vida, que ara beu massa i que li agrada imaginar-se coses de la gent que viu a les cases que va veient mentre passa amb el tren.
Sempre m'ha agradat viatjar en tren, diria que és el meu medi de transport preferit i en el que m'hi sento més a gust, em produeix bones sensacions. Així que em vaig deixar portar per les anades i vingudes de la Rachel, i la vaig anar coneixent a poc a poc. Però el ritme va canviant, el relax s'anirà convertint en intriga, i compartirem l'angoixa i els sentiments de la protagonista, però alhora també els de la Megan, i els de l'Anna.
Perquè el llibre està narrat en primera persona, però per tres persones diferents. Així que veurem les coses des dels ulls, els pensaments i les sensacions de tres dones, i això ens ajudarà a tenir una posició privilegiada. 
Amb aquest avantatge ens semblarà que podem endevinar què ha passat, potser què passarà i qui és el culpable, però les possibilitats van augmentant a mesura que avancem, i els sospitosos també.
Una trama molt psicològica, uns personatges molt ben descrits, que ens deixaran entrar a la seva vida, patir els seus problemes, i entendre les seves pors i inseguretats.
La Rachel és alcohòlica i molts cops no recorda què ha fet mentre estava borratxa. Us imagineu l'angoixa que pot produir això en determinades circumstàncies...?

7 comentaris:

Lau Rhead ha dit...

No fa massa que en començo a sentir a parlar i la veritat és que té molt bona pinta i sembla un llibre molt interessant.

Núria Martínez (Bruixeta) ha dit...

passo quant l'hagi llegit que ja està a casa ;)

Sergi ha dit...

Ja l'he començat, però trigaré més que tu perquè tinc el temps que tinc. De moment estic a la fase d'intriga, comença a embolicar-se la troca i fa pinta que la cosa s'acceplera perquè voldrem saber què està passant. Bona cosa aquesta. En tornarem a parlar, de moment ja m'has fet un spoiler, no sabia que l'Anna tindria capítols propis!

Sempre em guanyes, jo de tu vigilaria les teves cames...

Isabel ha dit...

Amb ganes de llegir-lo !!!

jomateixa ha dit...

Spoiler... ups! ho sento, però és un spoiler petit.
Les meves cames estan tranquil·les XeXu, com molt bé dius tens massa feina, així que no crec que el perdis trencant cames ;DD
A més, alguns dels pròxims són recomanacions teves, així que, cap problema.

Eloy ha dit...

També el tinc esperant a la pila dels propers...

Núria Graell Coll ha dit...

Ostres, em ve bastant de gust llegir-lo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...