10 de febr. 2021

LA PUERTA de Manel Loureiro

El primer que vull fer és deixar clar que és una novel·la policíaca que es va endinsant en la fantasia i acaba de ple en el fantàstic. Un apunt que potser cal fer per la gent a qui no li agrada aquesta barreja de gèneres.

M'ha agradat molt com està escrita, les descripcions de la Galicia més rural m'han fet venir ganes de tornar a passejar per aquelles terres.

Destacaria el començament, que ens situa enmig d'un ambient místic i terrorífic que m'ha encantat. Després ens desplaça a una investigació més policial procedimental, encara que sense deixar del tot el rerefons d'irrealitat i terror psicològic.

Per les diferents temàtiques és una novel·la que es pot recomanar per joves i grans. Una mare desesperada per salvar al seu fill, condemnat a mort per d'un càncer que li concedeix només uns mesos de vida, decideix apostar-ho tot a una promesa de curació. Seguint aquesta promesa, la Raquel decideix traslladar-se a Galicia i comença a treballar en una zona rural, amb un company que m'ha encantat.

Com sempre, prefereixo no explicar gaire més. Tinc sentiments contradictoris envers aquesta novel·la. Està molt ben narrada, la trama és acurada i m'ha tingut enganxada fins al final. Potser la meva ambigüitat és deguda al final, que tot i que tanca de manera impecable, no és el que jo hauria triat.
 


3 comentaris:

M. Roser ha dit...

Em pots dir si la lletra és fàcil de llegir, o és molt petita...Per a mi és olt important això, perquè el llibre té bona pinta.
Gràcies.

jomateixa ha dit...

La lletra està bé. Aquests de tapa dura normalment tenen una lleta bastant acceptable.

M. Roser ha dit...

Moltes gràcies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...