20 de març 2018

MANUEL DE PEDROLO, MANUAL DE SUPERVIVÈNCIA de Sebastià Bennasar

Aquest any se celebra el centenari del naixement de Manuel de Pedrolo
He llegit alguns dels seus llibres i n'he ressenyat també al bloc, i afegint-me a la celebració, durant l'any, serà un dels autors protagonistes de les entrades que aniré fent.
L'editorial Meteora ha volgut celebrar-ho publicant un llibre escrit per Sebastià Bennasar, que és alhora un homenatge i una guia o una eina útil a l'hora d'encarar un autor com aquest, amb una obra molt extensa i menys coneguda del que es mereix.
Pedrolo volia escriure i volia experimentar, i per això va tastar diversos gèneres i se'n va sortir amb nota. Era un creador capdavanter, revolucionari i original, que trencava esquemes. Bennasar ens mostra la seva obra amb detall, la seva trajectòria literària, però també a l'autor, la seva manera de ser i les dificultats per publicar a causa de la seva ideologia política i de la censura de l'època.  
"... és per sobre de tot un autor social i polític, plenament compromès amb el seu temps, que vol descriure l'home en la seva totalitat i també les societats on li ha tocat viure i que en cap cas renuncia a tot el ventall de possibilitats formals i experimentals que se li obren al davant."
Vuit capítols, cada un encapçalat per una cita de Pedrolo, entrevistes amb persones relacionades amb l'autor, fotografies, alguna sorpresa més i, important, la bibliografia de l'autor.
Un llibre molt complert. Us animeu a homenatjar-lo també, llegint aquest i altres llibres de l'autor?


8 comentaris:

McAbeu ha dit...

Jo, amb Pedrolo, ja vinc animat de sèrie. ;-)
Però aquest segurament no el llegiré, prefereixo continuar el repàs de la seva obra que vaig començar fa un temps i que encara no he acabat, si en aquest llibre hi ha la bibliografia de Pedrolo hauràs comprovat que és una llista molt llarga.

jomateixa ha dit...

Sí, fantàstica. Molta feina a fer però de la que ens agrada ;)

Rosalía Navarro ha dit...

Hola, jomateixa.La tinc a la meva biblioteca i la teva ressenya m'anima a la seva lectura. Una abraçada.

Sergi ha dit...

Doncs l'objectiu d'aquest any és llegir almenys un Pedrolo, que a més m'hi vaig comprometre en els propòsits lectors d'enguany, però no serà un assaig, serà una de les seves novel·les, una de recomanada per l'autoritat en l'autor que tenim per aquí, que és en Mac.

Pons ha dit...

Aquest any he intentat llegir un Pedrolo per això del centenari, Trajecte Final, i he fallat, l'he abandonat

jomateixa ha dit...

Pons, doncs "Trajecte final" l'hem llegit les tres lectores de casa i ens va agradar les tres!!!

Botika ha dit...

Jo també vull llegir un Pedrolo aquest any. He llegit el Mecanoscrit i Joc brut, potser Trajecte final no? O em recomanes un altre?

jomateixa ha dit...

Editorial Pagès acaba de reeditar "Es vessa una sang fàcil" que segurament serà el proper que llegiré

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...