25 d’oct. 2019

PARAULES QUE TU ENTENDRÀS de Xavier Bosch

Després de les novel·les "Algú com tu" i "Nosaltres dos", que van ser molt ben acollides, ara s'endinsa en la intimitat i les entranyes de la convivència en parella. La novel·la arrenca amb una tirada de 30.000 exemplars, cosa força sorprenent en els temps que corren.
La novel·la transcorre durant un any. 3 parelles que s'acosten als cinquanta o ja els tenen. 3 sopars importants. Comença i acaba amb el sopar de fi d'any, i també serà significatiu el cap de setmana de la revetlla de Sant Joan.
El primer sopar ens serveix per conèixer força bé els personatges. Des del primer capítol se'ns descobreix un secret, però s'intueix que cada personatge en té altres que anirem descobrint al llarg de la novel·la. Com els lectors som xafarderots i la novel·la està molt ben escrita, es llegeix a bon ritme.
L'autor ens presenta tres tipus de parella, una és més clàssica, monòtona, rutinària; una altra és una parella oberta, o almenys és el que volen creure; i per últim una parella que haurà de passar per una gran prova de foc. La trama carrega secrets i infidelitats, pel que també hi trobarem més sexe que en les anteriors novel·les, però tot i que descriu clarament les accions, ho fa amb una elegància que no és fàcil d'aconseguir. 
Quan la novel·la comença sembla que tots estiguin en un punt de la seva vida, tant en la part personal com professional, on els objectius es van assolint, i l'estabilitat i l'equilibri envolten als protagonistes, però el destí és juganer i li agrada desbaratar la rutina.
Bosch acompanya les diferents històries amb arquitectura i curiositats interessants, ens fa viatjar amb luxe i bona gastronomia. Fusiona arquitectura i amor, perquè els grans amors necessiten uns bons fonaments i molt treball perquè el que es vagi construint, resisteixi qualsevol temporal.

2 comentaris:

Sergi ha dit...

No m'atreu gens, com els anteriors. Vaig llegir els d'investigació periodística, però quan va començar a fer aquests de relacions... no sé jo. Em sembla molt tòpic tot.

Eli Ramirez ha dit...

Jo al contrari del XeXu jeje. Els d'Algú com tu i Nosaltres dos.. em van encantar :-) I aquest vaig correr a comprar-lo quan va sortir (ÉS A LA PILA, però ja el llegiré algun dia jajajajaja)
:) segur que m'agrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...