7 de maig 2019

LA NOVEL·LA DE SANT JORDI de Màrius Serra

Tornem a entrar en allò de la velocitat amb què les novetats entren al mercat i fan que de seguida n'arribin de noves i els llibres queden relegats massa ràpidament. Doncs, aquesta novel·la de Sant Jordi no és d'aquest any, però jo l'he llegida fa poc. Encara que amb aquest títol, pot ser indicada per regalar cada Sant Jordi, és clar. Màrius Serra és molt de fer jocs i aquest també en pot ser un de molt encertat.
Què dir de la novel·la, sense explicar excessivament l'argument? L'autor ens relata la diada, amb un seguit de jocs i més jocs. Començant pels de paraules, amb noms falsos d'escriptors i editorials, que ens deixen endevinar a qui es podria referir si parlés d'autors o editorials reals, barrejats amb altres noms que corresponen a persones reals o mitjans de comunicació existents.

"Els tertulians van amb els deures fets als programes de ràdio i de tele, i els polítics demanen als seus assessors quina mena de recomanacions poden convenir per mantenir un bon perfil. Ningú no es planteja llegir-se la novetat que recomana."
 
Tampoc hi falta un joc de rol en la trama, en el que un gran nombre de persones hi participa durant la diada, a més del joc que ofereix la intriga, i endevinar qui s'està carregant alguns dels escriptors.
Una novel·la criminal que, de la mà de Màrius Serra, agafa un caire de sofisticació diferent. Una trama complexa, entortolligada, divertida, irònica, crítica i potser fins i tot instructiva.

2 comentaris:

Sergi ha dit...

Caram, no m'havia plantejat llegir-la, ja la conec de l'any passat, però com que la pila és tan gran, no vaig donar-li l'oportunitat. Sempre n'he sentit parlar bé, a veure si al final hauré de fer un pensament!

Eli Ramirez ha dit...

em passa com al XeXu, en principi no m'havia cridat l'atenció... i ara tinc certa curiositat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...