13 de nov. 2018

UN HIJO d'Alejandro Palomas

Cada cop que agafo un llibre d'Alejandro Palomas, sé que em remourà, que em trencarà i em farà entrar en el món dels personatges per fer-me sentir el que senten. No crec que ningú pugui sortir il·lès després de llegir un llibre d'aquest autor.
En aquesta novel·la ens deixarà participar de la vida d'en Guille. Un nen molt intel·ligent i massa valent, un nen de nou anys força especial, amb molta imaginació i un desig de ser Mary Poppins, que no entén tothom. La seva mare és hostessa, i des que va marxar a treballar a Dubai, estan sols amb el pare. A més, només té una amiga, la Nazia, que també tindrà força protagonisme en aquest llibre.
Amb tot això, podem trobar que hi ha elements interessants, però l'autor s'anirà endinsant en diversos fils argumentals, i des de diferents perspectives ens anirà deixant indicis i detalls que haurem d'anar encaixant per completar una història entranyable, agredolça i corprenedora.
No vull parlar massa de l'argument per no desvetllar els secrets que s'hi amaguen. Vaig llegir el llibre amb el cor encongit. N'havia intuït alguns abans del desenllaç, però això no va fer que tingués menys ganes de seguir acompanyant a pare i fill, i als personatges que els envolten, fins al final. Patint i experimentant el cúmul de sensacions amb que l'autor sempre carrega les seves novel·les.
Per suposat, segueixo pensant que Alejandro Palomas és un mestre a l'hora de retratar els els sentiments i les emocions, i un punt que també m'agradaria destacar és el disseny de les portades que tenen els llibres d'aquest autor, molt treballades i plenes de significat. Aquest llibre no és part de la sèrie: "Una mare", "Un gos", "Un amor". Pot ser el principi d'una altra sèrie, i per això crec que hauria sigut millor diferenciar el títol una mica més dels altres llibres.

3 comentaris:

Judit ha dit...

És un llibre increïble! El vaig llegir, per primera vegada, deu fer un parell o tres d'anys, i fa uns 15 dies en vaig fer una ressenya. Estic totalment d'acord amb tu amb el que dius sobre els llibres d'aquest autor, sempre saps que et remouran per dins, que hi haurà un abans i un després. També penso que el títol d'aquest llibre pot fer confondre l'autor i incloure'l dins la sèrie "Una mare", "Un gos", "Un amor", però quan el comences a llegir t'adones que no té res a veure i, personalment, tot i que encara no he acabat de llegir aquesta sèrie, em va agradar molt més "Un fill" que "Una mare".

Pons ha dit...

Quan fa que has canviat l'aspecte del blog?

jomateixa ha dit...

No fa massa dies.
He tret una columna, he donat amplitud i he suavitzat els colors...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...