18 de des. 2017

ALFABET DE FUTUR d'Esperança Camps

Està pensat perquè sigui un llibre juvenil, però Esperança Camps escriu tan bé que jo no li posaria etiquetes, i el recomanaria a tothom.
L'autora ens ofereix un joc de paraules en cada inici de capítol. Una forma original de captar l'atenció del lector. La fal·lera de fer llistes de paraules que té la protagonista, fa que el títol i inici dels capítols sigui una paraula carregada de sentiment i amb molt significat, que haurem d'anar descobrint durant la lectura d'aquest. 
M'ha semblat que la investigació no està feta perquè hi participem, només és un relat del que va passant, amb crítica inclosa, és clar. 
"Laura no pot deixar de pensar en aquest tipus de persones que exhibeixen tanta rectitud i en el fons estan podrits..."
Crec que la investigació és una excusa per parlar dels protagonistes, de les seves feines de policia, periodista, de l'adolescent imaginativa amb ganes de ser inspectora. Dels pares, dels fills, de les preocupacions i aspiracions. De les parelles, d'amors que flueixen i amors que xoquen. No ens fa investigar, ja ho fan ells, i deixa que ens centrem en el més important: les seves vides, problemes, sentiments... Aquí sí que trobarem trames creuades, interessants, i personatges que en poques pàgines se'ns queden gravats com si fes temps que els coneguéssim.
La lectura se'ns farà fluida, passejant per la realitat d'una investigació i la inventiva d'Abril, que s'imagina inspectora i munta un cas paral·lel en la seva ment.
Les paraules són molt importants, per l'autora, pels protagonistes, pel lector. Espero que us hagi fet agafar ganes de llegir-lo, perquè, com sempre, ha sigut un plaer gaudir de l'escriptura i la riquesa narrativa d'Esperança Camps. Del llenguatge que busca ser entenedor i atractiu per als joves, però a la vegada té una gran qualitat, cosa que el fa encara més recomanable per a aquests.


2 comentaris:

Núria Martínez (Bruixeta) ha dit...

Em resistia, però l'Esperança a passat a ser una de les meves escriptores de capçalera, així que no tardarà en caure...

Botika ha dit...

Doncs jo també me l'apunto, "La cara B" em va agradar força, i pel fet que sigui dirigit principalment a joves no m'espanta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...