29 de jul. 2016

HOMES SENSE DONES de Haruki Murakami

He llegit algunes novel·les d'en Murakami, i els que visiteu el bloc assíduament sabreu que aquest autor i jo no acabem de lligar. Però com té tants i tants incondicionals, ho continuo intentant. 
Aquest és un llibre de relats i em semblava que potser m'agradaria més, però em passa com amb els altres, m'agrada com escriu, em fa llegir i avançar esperant alguna cosa que no sé ben bé què és, i al final no sempre ho acabo trobant.
En aquests relats ens parla d'homes, però també de dones, de les dones que han provocat que siguin "homes sense dones", voluntària o involuntàriament. M'agraden els llibres de relats, aquests són dels llargs i en llegia un cada dia per gaudir-los de manera més individual. M'hauria agradat poder-los anar comentant amb els fans de l'escriptor per poder entendre millor quin és l'imant que els enganxa tant.  
Com en els altres llibres d'aquest autor, en aquest també m'ha agradat la seva manera de relatar i he trobat que també ens deixa punts oberts perquè continuem sense ell com fa en les seves novel·les.
Encara segueixo sense ser-ne una gran admiradora, però segurament aniré repetint. Els que en són lectors habituals diuen que és dels millors que ha escrit. Doncs, ja ho sabeu, si us agrada Murakami, no us el podeu perdre.

6 comentaris:

EN CLAU DE NEGRE ha dit...

Prenc nota d'aquest. A mi m'agrada molt com escriu!

Carme Rosanas ha dit...

És fantàstic. Murakami, vull dir.

Homes sense dones, també! (Incondicional)

Núria Martínez (Bruixeta) ha dit...

Encara no me atrevit amb ell, ja un no se que, que fa que em freni.

Anònim ha dit...

Sense ser desagradable el què he llegit d’ell, puc afirmar que Murakami no es amic meu.

Sergi ha dit...

Jo sempre us ho dic, si Murakami no us enganxa, no cal que proveu més, senzillament no és per vosaltres. Generalment, o et fa arrufar el nas, o t'apassiona. Tu ets un cas estrany de postura intermèdia, no t'atrapa sense remei, però vols seguir repetint de tant en tant. Als primers llibres em passava una mica així, però després no vaig poder parar, i és dels pocs autors que sovint tinc el seu llibre nou el mateix dia que surt.

Aquest a mi em va encantar. Prefereixo les novel·les que els relats, tot i que aquests són tan llargs que gairebé són novel·les curtes. Els d'aquest recull em van semblar imaginatius, ben treballats, i amb un puntet d'humor molt encertat. Dels millors, certament. Penso que als fans de l'autor aquest els encantarà, i als que no els deixarà tan indiferents com els altres llibres.

McAbeu ha dit...

Jo no sé si em puc considerar un "incondicional" però si que és un autor que m'agrada força. La manera que té de narrar i, sobretot, els móns surrealistes que s'inventa fan que de tant en tant el vagi tenint ben present quan he de triar un llibre.
Aquest que comentes el vaig llegir a finals de l'any passat i també considero que és un dels millors de l'autor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...