28 d’oct. 2013

VERÍ de Sílvia Romero

He anat llegint tots els llibres de la Sílvia Romero perquè m'agrada molt com escriu. D'aquella manera que les paraules entren sense dificultat, de manera planera i senzilla. Aquest llibre però, com era d'una temàtica que no llegeixo freqüentment s'havia quedat aparcat al munt dels pendents, colgat entre altres de crims, d'aventura, de... un munt que cada cop és més gran i que... La veritat és que no tinc perdó. 
Quan he rebut el seu missatge on compartia la seva alegria per haver guanyat un nou premi (dic això perquè no és el primer que guanya), m'he afanyat a llegir Verí. I ara, a l'espera de la nova publicació.
Verí és una obra de teatre on parla del teatre. En aquesta obra l'autora ens mostra les interioritats d'aquest món a un nivell proper. D'uns personatges que podrien ser companys de barri, companys d'aventura, o potser l'enemic.
En llegir el llibre vaig recordar un post que vaig llegir fa poc a Can XeXu, on parlava de l'enveja sana, o NO. En aquest llibre l'enveja també és ENVEJA, que realment poques vegades és sana i moltes s'acaba convertint en un odi malsà. En aquest cas farà que el protagonista, en Claudi, arribi a convertir-se en el protagonista de la seva pròpia obra, del seu propi drama.
Al llibre hi trobarem fins a l'últim detall. Ens descriurà l'escenari i els personatges. Com han de comportar-se, el to de la seva veu, els gestos... 
Tot això amb diàlegs àgils, amb algun toc d'humor i amb la predicció que es respira a l'aire que ens fa esperar amb inquietud què passarà al final i fa que gairebé el llegim d'una tirada. 
El recomano als qui agrada llegir teatre, i sobretot als qui agrada fer teatre, i com d'aquests últims en tinc amics, espero que algun dia es decideixin a representar-la i també tingui el plaer de veure-la a més del que he tingut de llegir-la.

4 comentaris:

Sergi ha dit...

No em desagrada veure teatre, però llegir-lo és una altra cosa. També vaig rebre l'alegria de l'escriptora, però potser, si m'he de decidir a llegir-la, que no ho he fet encara, millor que comenci amb una altra obra, que a més ja saps que a mi l'enveja no m'agrada massa...

Mònica Tarradellas ha dit...

Pot ser mooooolt interessant!

rits ha dit...

Com no he llegit res d'ella, per quin recomenaries començar? per aquest?

jomateixa ha dit...

La Sílvia Romero escriu molt variat. Et passo l'enllaç dels diferents llibres que he comentat al bloc, i tu mateixa tries el que s'adigui més amb el que t'agradi.
http://tumateix-llibres.blogspot.com.es/search?q=S%C3%ADlvia+Romero

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...