6 de set. 2013

FILLS DE MALA MARE de Oriol Canals

Torno de vacances amb un complert... comentari de llibre i entrevista.

Un xantatge, un compte enrere, només 21 dies. ¿Qui pot tenir l'atreviment de fer xantatge al Sant Pare, un home que és el cap de l'església Catòlica i potser més important que això, el dirigent de l'empresa més lucrativa del món?
Heu de vigilar, perquè si aquest llibre arriba a les vostres mans i comenceu a llegir-lo, entrareu en el compte enrere i ja no podreu parar.
No us espereu simbologia, mites, enigmes fantàstics. Aquesta novel·la toca més de peus a terra, és més propera, més real. L'autor aconsegueix amb una narrativa fluida i un ritme que no et deixa badar, fer creïble la historia i que t'hi enganxis des del primer moment. 
El xantatgista no vol diners, vol que s'accepti públicament la eutanàsia i en certa manera també vol venjança. Amb això engegarà l'engranatge d'alarma del Vaticà. No es pot pas permetre que un sol home posi en perill la credibilitat del Sant Pare, i en conseqüència esguerri un negoci tant lucratiu com l'Església. Caldrà fer qualsevol cosa per salvar-lo.
"si vis pacem, para bellum"
Si vols la pau, prepara't per a la guerra
Ens trobarem personatges molt diversos: Un mossèn de barri, un periodista massa tafaner, un vigilant que sap negociar bé la informació,  cardenals, un gran empresari, una infermera subornable, un sicari, una mare desesperada, l'home de confiança del St. Pare... Jo us els anomeno ben desordenats, només per mostrar-vos les moltes petites històries que envoltaran el misteri. La descripció dels personatges i les seves històries personals ens envoltaran i ens ajudaran a entrar amb tota naturalitat dins una trama que ens fa rodar pel món i acabar a Barcelona, on serem testimonis de la partida final.
Quan vaig veure la portada vaig tenir els meus dubtes, però ha estat una sorpresa agradable, que us recomano. Podeu veure'n el booktrailer aquí.
I si voleu conèixer una mica més sobre l'autor en podeu llegir la entrevista que li he fet aquí. Ha estat un plaer llegir el llibre i també "parlar" amb ell. 

3 comentaris:

Isabel R. ha dit...

M'has convençut ... ja l'he posat en la llista dels pendents.

Mònica Tarradellas ha dit...

La cuina i els llibres són dues de les meves grans passions, o sigui que m'encanta el teu bloc!!! Em quedo per aquí! Una abraçada!

jomateixa ha dit...

Gràcies

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...