8 de gen. 2019

AMORS SENSE CASA a cura de Sebastià Portell

Poesia LGBTQ catalana.
Al moviment LGBT (lesbianes, gais, bisexuals, transgènere i transexuals), l'autor li ha afegit encara una lletra, "Q" de Queer.
He volgut començar l'any amb aquest llibre carregat de paraules d'amor, perquè crec que ens en falta més del que pensem. Segurament ho dic cada cop que parlo de llibres de poemes, que no hi entenc gens, però tampoc puc evitar quan llegeixo aquests versos, que sensacions meravelloses recorrin la meva pell i s'infiltrin molt endins, fins a arribar-me a l'ànima.
Sebastià Portell, ha reunit en aquest llibre, poesia catalana dels últims cent anys. Diversos autors que ens parlen de maneres d'estimar, i ens demostren que quan parlem sobre l'amor i el desig, sobren límits i tabús.
Us poso algun exemple. No diré que els millors, perquè n'hi ha molts que m'han fet estremir i em costa triar, així que ho he fet una mica a l'atzar.

"I quan besis uns llavis que no seran els meus,
 quan estimis la dona que no he pogut ser mai,
 tan solament voldré que siguis un barranc
 per donar-me a la mort caient vora els teus peus..."
                                                
"El teu sexe i el meu són dues boques.
 No sents quin bes de rou sobre la molsa!..."

"Que em tornin les paraules
 que havia d'haver dit i no vaig dir.
 són meves.
 i encara em cremen."

Us el recomano amb el desig d'un any ple d'amor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...