2 de nov. 2017

PROMETEU I EL PORTADOR DE LA FLAMA de Marcel Pujol Borràs

D'aquest autor he ressenyat "Tu i jo, living style", un llibre d'una temàtica molt diferent del que avui ressenyo, que és de ciència-ficció.
Al principi, com em passa amb molts d'aquesta temàtica, vaig pensar que aniria perduda, però només van ser un parell de pàgines perquè ens endinsa en la trama sense entrebancs, i ens encurioseix de seguida.
L’autor ens transporta a un món d’humans i deshumanitzats. A una era i costums futuristes, però alhora amb referències a la mitologia grega. Una barreja que xoca una mica, però que se’ns farà fàcil d’assimilar.
Capítols curts on alterna escenaris i ens fa seguir l’evolució de les diferents societats, que conviuen gairebé sense tenir contacte entre elles, alhora que ens deixa anar incògnites que ens empenyen a tirar endavant per entendre com funciona aquest món distòpic.
Una novel·la que ens parla d’esclavituds diverses, on totes les capes de la societat estan controlades d’una manera o altra. Una història complexa, que se’ns presenta com una mena de trencaclosques que s’anirà fent clar a mesura que anem avançant, fins que tots els dubtes quedin tancats i resolts al final.
Una altra cosa que em passa sovint amb les històries de ciència-ficció és que no estic d’acord en alguns punts, però això ja seria una cosa a discutir amb l’autor, o en un club de lectura.

3 comentaris:

Núria Martínez (Bruixeta) ha dit...

Saturació màxima :(

Sergi ha dit...

El vaig trobar massa enrevessat, i pel que veig em va costar més que a tu barrejar la ciència ficció amb la mitologia grega. Però bon punt aquest el de les esclavituds a diferents nivells, això no ho vaig reflectir a la meva ressenya, però és veritat. Tothom està controlat i enganyat, de diferents maneres.

Ramona ha dit...

Crec que això de les esclavituds és el que m'ha agradat més del llibre.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...