7 de juny 2017

THE LEFTOVERS de Tom Perrotta

La novel·la ens parla d'un temps actual, però on hi ha hagut un fenomen estrany que ha fet desaparèixer un tant per cent de població sense deixar rastre, així: "Plof". Han passat tres anys i han sorgit religions, sectes, moltes teories i cap explicació prou bona per consolar els que han quedat.
He de dir que hi ha uns fanàtics, el Residu Culpable (RC), que m'han fet emprenyar tant que he estat a punt de deixar el llibre en diverses ocasions. No entenia massa o gens, alguns dels punts de les seves creences, però entenc que les sectes ja ho tenen això de ser força il·lògiques. També m'ha semblat una gran poca-soltada que tots els membres tinguessin l'obligació de fumar. Però a banda d'aquest "residu", els altres fils a seguir s'han fet de bon llegir. 
Acompanyem diferents personatges, pares, mares, adolescents, i supervivents diversos. Líders de religions inventades sorgits de la necessitat que després es deixen portar per la fama, capellans que perden la compassió... Descobrir fins on seran capaços d'arribar els del RC , també ha estat un punt positiu de la novel·la, encara que se m'haguessin posat travessers des del principi
Deixant de banda la incògnita principal, m'ha semblat que em faltava moltes altres explicacions, tot i que la novel·la te més de quatre-centes pàgines. M'hauria agradat descobrir-ho, però accepto que deixi al lector amb el desconeixement del que ha provocat que una part de població desaparegués, perquè així es pot identificar millor amb els protagonistes que tampoc ho saben, i acaben tirant cadascú cap a un camí diferent en busca d'una solució, 
D'aquest llibre n'ha sortit una sèrie televisiva. He vist el tràiler i sembla interessant, potser allà s'hi troben les pàgines que m'han faltat al llibre, però em sembla que no vull saber res més d'aquests RC que m'han fet tanta ràbia.

6 comentaris:

Núria Martínez (Bruixeta) ha dit...

Massa lectures pendents :( La serie la vaig començar a veure, però no va acabar d'enganxar-me... si la veus ja em diràs que et sembla

Sergi ha dit...

El llibre genera reaccions contradictòries. A mi em va agradar, però també recordo haver-me quedat amb sensacions agredolces, pel que fa a la trama. Però hauríem de dir que si un llibre ens remou, és que està ben fet, oi? No sé, a mi tampoc no em van quedar ganes de mirar la sèrie, sensació una mica estranya, tot i que llegir sobre distòpies sempre té un atractiu especial.

Tot i així, i perquè sé que aquest llibre el vas veure a ca meva fa temps, m'alegra que l'hagis llegit. També perquè no és un llibre d'autor local!

Anònim ha dit...

Si em dispenses jo tiraré directament cap a la sèrie

Oliva ha dit...

JO VAIG SEGUIR LA "SERIE",LA PRIMERA TEMP.EN VA ENGANXAR,PERO LA SEGONA....QUINA COLLA DE SONATS¡¡¡.PERO LO CERT,ES QUE QUANT N'ENTENS RES,TE ARRAPAS A LO QUE SIA.

jomateixa ha dit...

Sí XeXu, és una de les teves recomanacions, que feia molt temps que tenia pendent.
M'he de posar al dia d'autors llunyans :DD

Jan Arimany ha dit...

Aquest llibre el tinc molt pendent!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...