13 de juny 2017

MATÈRIA GRISA de Teresa Solana

Segons molts editors, els llibres de relats són els menys venuts, i per tant no acostumen a tenir especial interès a publicar-ne. D'un temps ençà però, sembla que aquest tipus de llibres tornen a agafar embranzida. Aquesta setmana ressenyaré dos llibres de relats. Començo per Matèria Grisa, que ha estat guanyador del premi Roc Boronat.
Primer em vaig fixar en el títol, que em recordà l'Hércules Poirot, a qui agradava tant parlar de la matèria grisa. Vaig seguir amb la portada, que em va semblar molt atractiva. Llavors em vaig endinsar en els relats, que mostren històries diferents, però amb petits detalls que les enllacen.
Simples atracaments, que no són tan simples. Estafes, sicaris, presons, pisos de turisme il·legal... Quotidianitat i delinqüència agafades de la mà. Cada crònica retratada amb tocs d'humor i ironia, mentre Teresa Solana juga amb l'ambigüitat d'alguns personatges.
Són relats que es llegeixen molt ràpid. Algun m'havia creat massa expectativa i el final ha estat més tranquil del que m'esperava, però ja passa sempre que uns t'agraden més que altres. 

2 comentaris:

Sergi ha dit...

No hi poses massa entusiasme, així que em sembla que el deixarem passar. De relats n'hi ha molts darrerament, i jo també n'estic llegint alguns. Aviat en caurà un altre.

jomateixa ha dit...

M'ha agradat, però després dels "Assassins"... :DD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...