16 de nov. 2015

LA MERCERIA de Teresa Roig

Teresa Roig ha fet tastet de diferents gèneres, però a mi els que m'agraden més, escrits per ella, són els històrics, com Pa amb Xocolata la meva preferida. En aquest llibre també hi trobarem força història envoltant als protagonistes. Història propera i històries quotidianes. 
L'autora ens fa viatjar al llarg de gairebé un centenar d'anys seguint les diferents generacions d'unes famílies molt diferents. Un fet i una decisió arriscada, faran que els camins de dues famílies de diferent estatus social s'uneixin per sempre. És curiós que de vegades una gran amistat, en principi sincera i desinteressada, generi tants odis.
Els protagonistes, tots, tant els homes com les dones, em van seduir des del primer fins a l'últim. Me'ls vaig creure, els vaig patir, els vaig estimar i odiar. Potser perquè és una historia que a tots ens queda força propera i encara podem rescatar records que fan que aquest llibre ens sembli un trosset dels molts que envolten les nostres pròpies vides.
Coneixerem i reconeixerem fets bons i dolents, llocs, frases fetes, progrés i prohibicions i ho farem mentre passegem per la merceria d'unes dones que hauran de lluitar tota la vida per anar avançant poc a poc cap als seus objectius.
Durant tot el llibre es gestionen molt bé els sentiments i hauria de dir que hi ha força romanticisme, tema del que renego tot sovint, però en aquest cas la dolçor queda compensada per l'amargor de la realitat, la guerra, les rancúnies, les enveges... No ens podem relaxar perquè la vida sempre està a punt per sorprendre'ns i no sempre agradablement.

3 comentaris:

Núria Martínez (Bruixeta) ha dit...

La barreja de historia real amb la historia de les dues famílies, és, per a mi, un dels gran encerts del llibre.

Sergi ha dit...

Me l'imagino com un 'llibre per dones', aquest estil no em sol atrapar...

jomateixa ha dit...

XeXu, cada cop que dius una cosa així s'aixequen les protestes!
No és ben bé això, hi ha de tot una mica.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...