"VIU COM SI HAGUESSIS DE MORIR DEMÀ, APRÈN COM SI HAGUESSIS DE VIURE PER SEMPRE" Gandhi.

14 d’abr. 2015

LA IRA DEL FÈNIX de Rafa Melero

Va ser la primera novel·la de Rafa Melero, i potser es nota una mica en alguns aspectes, però ho compensa sobradament amb el coneixement dels procediments i les rutines dels investigadors. 
Des del primer capítol ja ens comença a crear incògnites, quan un sergent dels Mossos d'Esquadra fa una acció que sembla més que delictiva. Després ens va introduint els crims, cada un més esgarrifós que l'anterior, i ja ens té una mica descol·locats i totalment enganxats.
Un llibre on sembla que ha posat en una coctelera "Mentes Criminales", "CSI", i "Caso Abierto" i n'ha fet un beuratge criminal amb gust de casa nostra. Una investigació ben estructurada i molt detallada (tant en la part més legal, com en les parts on els investigadors se salten les normes), i uns protagonistes propers i totalment creïbles.
Potser ja tinc la ment massa criminal de tant llegir i veure sèries d'aquest tipus i per això, quan havia llegit una vuitena de pàgines, vaig tenir un pressentiment que al final va ser encertat. Però malgrat això em faltava molt per saber i l'autor em va tenir intrigada fins a la resolució.
El protagonista és d'aquells que et cala i et deixa amb ganes de més, per sort, fa poc en Rafa Melero ha presentat el segon llibre "La Penitència de l'Alfil" (Crims.cat), on tornarem a trobar-nos amb el sergent Xavi Masip. Pels lleidatans que hi estiguin interessats (i els que no siguin lleidatans també), el dia 18 d'Abril estarà acompanyant en Bennasar en la presentació de "On Mai no Creix l'Herba" a la Biblioteca Publica de Lleida i el dia de Sant Jordi per la tarda serà a la Llibreria Caselles signant llibres.
Aquest segon llibre és un dels llibres que tinc a la llista de compres de St. Jordi, així que en parlarem aviat.  

3 comentaris:

XeXu ha dit...

Ja comencen a no sorprendre't aquesta mena de llibres, tots s'acaben assemblant molt. Em sembla que no m'apuntaré aquesta recomanació que vaig de feina fins els topes. Pinta bé i sembla que enganxa, però el deixarem passar de moment.

jomateixa ha dit...

Sí, últimament ja començo a tenir massa novel·la negra al sac, potser hauria de fer un descans.

Olga Xirinacs ha dit...

Ara hi ha una tendència, que és situar la novel·la negra a llocs encara no explotats, com ara Ucraïna i voltants. I insistir sobre la II guerra.
La dificultat és a trobar-ne una de bona...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...