14 d’abr. 2015

LA IRA DEL FÈNIX de Rafa Melero

Va ser la primera novel·la de Rafa Melero, i potser es nota una mica en alguns aspectes, però ho compensa sobradament amb el coneixement dels procediments i les rutines dels investigadors. 
Des del primer capítol ja ens comença a crear incògnites, quan un sergent dels Mossos d'Esquadra fa una acció que sembla més que delictiva. Després ens va introduint els crims, cada un més esgarrifós que l'anterior, i ja ens té una mica descol·locats i totalment enganxats.
Un llibre on sembla que ha posat en una coctelera "Mentes Criminales", "CSI", i "Caso Abierto" i n'ha fet un beuratge criminal amb gust de casa nostra. Una investigació ben estructurada i molt detallada (tant en la part més legal, com en les parts on els investigadors se salten les normes), i uns protagonistes propers i totalment creïbles.
Potser ja tinc la ment massa criminal de tant llegir i veure sèries d'aquest tipus i per això, quan havia llegit una vuitena de pàgines, vaig tenir un pressentiment que al final va ser encertat. Però malgrat això em faltava molt per saber i l'autor em va tenir intrigada fins a la resolució.
El protagonista és d'aquells que et cala i et deixa amb ganes de més, per sort, fa poc en Rafa Melero ha presentat el segon llibre "La Penitència de l'Alfil" (Crims.cat), on tornarem a trobar-nos amb el sergent Xavi Masip.
Aquest segon llibre és un dels llibres que tinc a la llista de compres de St. Jordi, així que en parlarem aviat.  

3 comentaris:

Sergi ha dit...

Ja comencen a no sorprendre't aquesta mena de llibres, tots s'acaben assemblant molt. Em sembla que no m'apuntaré aquesta recomanació que vaig de feina fins els topes. Pinta bé i sembla que enganxa, però el deixarem passar de moment.

jomateixa ha dit...

Sí, últimament ja començo a tenir massa novel·la negra al sac, potser hauria de fer un descans.

Olga Xirinacs ha dit...

Ara hi ha una tendència, que és situar la novel·la negra a llocs encara no explotats, com ara Ucraïna i voltants. I insistir sobre la II guerra.
La dificultat és a trobar-ne una de bona...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...