16 de des. 2014

EL LLEGAT DELS OSSOS de Dolores Redondo

Aquest és el segon llibre de la trilogia d'aquesta autora. Vaig amb una mica de retard, ja que fa uns dies que ha sortit la tercera part, "Ofrena a la Tempesta".
M'ha agradat més que el primer, El guardià Invisible. Més acció, més por, més psicològic... i potser també perquè jo estava més preparada per les referències a la mitologia, que en la primera part em van sobtar una mica. 
En aquest segon cas la inspectora Salazar haurà de tornar al seu poble per una investigació nova, però que ella de seguida lligarà amb una altra que mig arrossega del primer llibre. Al igual que en el primer, la seva vida personal i professional es barregen, fent que la novel·la agafi complexitat. També ens tornem a trobar una posada en escena molt detallada, tan en les descripcions dels escenaris de la Vall de Baztan, com en les explicacions macabres dels crims, en aquest cas de dones maltractades. Encara que hi ha molt més tema que això. Misteri amb la mutilació que presenten les víctimes, misteri amb els suïcidis dels assassins... i més i més.
Aquest llibre és encara més psicòtic que el primer, cosa que el fa més tens i més dens. L'autora ens va repassant les pistes de tant en quant perquè no ens perdem. Tot i això no ens deixarà sospitar la veritat durant bona part del llibre. Ens manté intrigats, atents a cada gir, i com més coses descobrim, més lluny sembla la solució, encara que intueixes que acabarà tocant-la a ella de ben a prop. El mal ens envolta, així que en aquest nou cas no hi haurà només els culpables que es veuen a la superfície, hi haurà molt més que trobar.
Un llibre que ens enganxa de principi a fi, que esgarrifa i fa patir força. És el que tenen aquests tan psicològics.

4 comentaris:

Núria Martínez (Bruixeta) ha dit...

He acabat el tercer fa res... si els dos primers t'han agradat no te'l perdis, és la culminació genial d'aquesta trilogia.

jomateixa ha dit...

Ja el tinc a casa ;D

Anònim ha dit...

No n'he llegit cap, els tinc pendents. Tot i així, com que tenen tanta fama, em vaig arriscar i vaig regalar el primer fa poc a un familiar que llegeix de tant en tant. No ho acostumo a fer això de regalar llibres que no he llegit, i quan llegeixo crítiques tan positives com la teva em quedo més tranquil·la hehehe ara falta que em digui la lectora si li ha agradat o no!

Unknown ha dit...

els dos primers m'han agradat molt, estan força be, amb aquesta barreja d'intrigues i emocions a la vegada, ja tinc ganes de començar amb el tercer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...