14 de jul. 2014

LA SERGENT ANNA GRIMM de Montse Sanjuan

En aquest bloc no hi poden faltar tot sovint autors lleidatans o llibres on l'acció passa per la ciutat de Lleida o província. Aquest llibre té les dues coses. Espero que l'autora no s'atabali massa amb tantes ressenyes el mateix dia...
La sergent Anna Grimm és molt exigent amb ella mateixa, vol arribar lluny i se li presenta un cas que, si n'aconsegueix treure l'entrellat la pot fer quedar molt bé. Però hi ha una cosa que fa que no es pugui concentrar del tot, la desaparició de la seva germana. Ja fa més d'un any que va passar i se sent frustrada per no haver pogut resoldre el cas que li ha tocat de més a prop.
Montse Sanjuan ens omple amb més d'un cas: el segrest, que va passar a Begur, d'on és filla la sergent i uns assassinats en sèrie, a la ciutat de Lleida, on viu i treballa actualment.
És un llibre ben escrit, encara que al principi em va semblar que ho posava massa fàcil, una mica previsible, però suposo que està fet expressament per deixar-nos endevinar. Com quan comences a sospitar qui va segrestar la germana, potser també t'ho confirma massa aviat. Però això fa que tinguis els nervis de punta cap al final, perquè... (no ho puc dir). També et deixa entreveure qui pot ser el culpable dels assassinats i et torna a semblar que ho ha posat massa fàcil, però tranquils, realment no ho sabràs tot fins als últims capítols, on ens té una sorpresa preparada i també... NO, no puc dir-ne res més que si no ja us explicaré el llibre.
Un llibre intrigant, que té un final amb nervis, sorpresa i on com en molts casos reals, la victòria d'arribar al desenllaç pot ser també amarga.
Si hi voleu fer un tastet, podeu llegir el primer capítol aquí.

7 comentaris:

Sergi ha dit...

Doncs ja ho tenim això, oi? Ressenyes simultànies i alguna impressió similar, però no coincidim del tot, això està bé, oi? Esperem que l'autora, a qui tinc molt afecte i respecte després de tants anys de seguir-nos, no es prengui malament les nostres crítiques i que l'ajudin a millorar, perquè em sembla evident que aquest ha de ser el primer de molts llibres que ha d'escriure!

Anònim ha dit...

Acabo de venir del Llibres i punt i tinc un dejavú. Ja només em falta veure gats per duplicat

Assumpta ha dit...

Saltant des de cal XEXU... i veig que esteu molt d'acord. Jo el vull llegir! :-)

A vegades, saber qui és l'assassí encara fa patir més! ... Estàs pendent del què fa, on va... del què fan els que no ho saben... tens por que torni a actuar... el vigiles... No us passa? A mi si!!

Assumpta ha dit...

Per cert, he de marxar. La meva alumna d'informàtica (i una de les meves petites fonts d'economia submergida) diu que li ha entrat un virus a l'ordinador i si m'ho puc anar a mirar... I tant que puc! (M'hi jugo el que sigui a que a l'ordinador no li passa res greu).
Quan torni, em llegiré el CAPÍTOL I de LA SERGENT ANNA GRIMM!! :-)))

M. Roser ha dit...

Sembla molt interessant, m'agraden els llibres on els protagonistes són polis del país i llocs coneguts...I m'agraden d'ensà que vaig llegir "l'assassinat de l' Alsina Graells"
Petonets.

Assumpta ha dit...

Vaig a llegar el capítol ;-))

kweilan ha dit...

Vaig deixar un comentari però ara he vist que no està publicat. Et volia dir que em va fer molta il·lusió llegir la teua ressenya. Moltes gràcies!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...