28 de maig 2014

FESTÍ DE CORBS de George R.R. Martin

Aquest és el quart llibre de Cançó de Gel i Foc, així que primer hauríeu de llegir els anteriors.
George R.R. Martin ha volgut deixar uns quants personatges en "pausa" i centrar-se en Port Reial i tot el que envolta el Tron de Ferro. Segons ell, quan es va adonar que el llibre que havia escrit era tant extens va partir-lo en dos, així que aquest és la meitat i el cinquè l'altra meitat. Això fa que enyorem molts dels personatges principals que personalment eren dels que més m'agradaven i a canvi, l'autor en va afegint altres de nous i noves localitzacions. Com si encara no n'hi hagués prou!! La veritat és que a estones, quan explica relacions familiars... "cosí de la germana del segon marit de..." em faig un bon embolic.
Sembla que  la guerra estigui aturada, però les lluites no paren mai. No ens faltaran escenes cruels i esgarrifoses. Com sempre mor gent que no voldries perdre i també alguns que sembla que estaven morts finalment no ho estaran.
El que menys m'ha agradat del llibre: doncs l'Arya té raó quan diu que sempre es mou i no arriba mai enlloc on vol anar; He vist una mica de "culebrot" quan allarga les búsquedes dels diferents personatges. Gent que es creua i no s'arriba a trobar, gent que quan es troba no parlen del que haurien de parlar. I el culebrot més gran, el que monta la Cersei per deslliurar-se de la petita reina, que té trets del conte de la blancaneus i madrastra. "una reina més jove i més guapa que li prendrà tot..." ejem! i a sobre, tants esforços per a res, ja que tots intuïm que la Margaery no és la jove de que parlava la vella bruixa quan li va predir el futur.
També he trobat que els corbs estan tant enfeinats amb el seu festí que en aquest llibre van una mica lents donant notícies, sembla que falta una mica més de comunicació i informació. Però és clar els Set Regnes són força extensos.
En Jaime Lannister i la Brienne de Tarth. Què us he de dir, cada cop m'agraden més. Fa ràbia que quan algú està canviant a millor el passat no el deixi, i fa més que ràbia si perdem la Brienne, encara que no m'ho acabo de creure (no m'ho vull creure). Un altre cop no! Aquest escriptor no es cansa mai de donar-nos disgustos.
M'ha decebut la part femenina Lannister. No em pensava que la Cersei ho faria tant i tant malament. Una de les conseqüències d'aquesta incompetència serà que una altra branca religiosa agafa terreny en el poder. No és la única religió que està intentant anar per sobre dels reis, i tots sabem que quan això passa la cosa encara s'enreda més.
Aquests llibres donen per parlar-ne i parlar-ne i discutir i comentar, però ho deixaré aquí per què tampoc vull explicar massa de l'argument. Com sempre, els últims capítols et deixen impactat i amb ganes de més, i en aquest cas més que mai, ja que has estat trobant a faltar l'altra part dels personatges. Així que estàs intrigat pel què has deixat a mitges en aquest llibre i pel que no has vist dels altres personatges encara. Conseqüència: aquest cop hi haurà un descans mínim entre aquest llibre i el següent de la saga, que ja he vist que torna a tenir més de 1000 pàgines i malgrat això la meva ment ja està patint per què es veu que després d'aquest no n'hi ha més publicats en la nostra llengua. Què faré llavors?!!
Bé, llavors començaré a mirar la sèrie des del principi ;D

4 comentaris:

Sergi ha dit...

No n'hi ha més en la nostra llengua ni en cap altra. El sisè llibre encara s'està fent, i creu-me que tots els que hem llegit el cinquè l'estem esperant amb candeletes. No pateixis que a Dansa amb dracs surten tots, més o menys. La meitat del llibre t'explica què fan els que faltaven, i després reapareixen els del quart. Tothom coincideix més o menys que el quart és el més fluix, ja no sorprèn tant i ens falten personatges fonamentals, n'apareixen alguns que no interessen tant perquè ja n'hi ha massa, però la cosa millora. A més, a mi no em va desagradar, tota la saga, per ara, és molt sòlida i ben trenada.

Aquest és el llibre de les religions, i el cinquè el del món actual introduït a l'estètica medieval, ja t'ho trobaràs. I pel que fa a la Cersei, es creu molt llesta i poderosa, però no és una jugadora del joc de trons, només es pensa que ho és. Fa molta ràbia, però també molta pena. I espera't. Ah, i m'encanta la nova ubicació de l'Arya a Braavos, es pot ser més friki?

jomateixa ha dit...

ja hi tornem a ser com amb en Kvothe!
Això em passa per fer-vos cas.
L'Arya sempre ens té ben entretinguts, la nena de les mil cares.
Ja tinc ganes de començar amb el següent, ja sé que tot el que hi havia en aquest era necessari però retrobar els de sempre estarà molt bé.

Núria Martínez (Bruixeta) ha dit...

Ostres un altre que espera la tercera entrega d'en Kvothe! Veus, aquest si que en té ben enganxada (tot i que el segon llibre se’n va fer una mica pesadet) Però George R.R. Martin no acaba de convencen, només he llegit el primer. Veig la sèrie i m’agrada, però en poso a llegar-lo i aíx… no es el que esperava

McAbeu ha dit...

Apunteu-me també entre els que esperen que surti el tercer de Kvothe i el sisè dels Trons, espero recordar encara de que van les històries quan això passi. ;-D

Per cert, jo tinc moltes esperances posades en l'Arya. Em sembla que tindrà un paper important en els dos llibres que falten. Però tampoc m'estranyaria que no fos així, mister Martin ja ens té acostumats a les "sorpreses".

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...