29 de gen. 2014

EL JARDI OBLIDAT de Kate Morton

Quan compleix la majoria d'edat la Nell descobreix que els seus pares no són realment els seus pares. De sobte es una dona buida, sense passat. Quan el seu pare mor, li deixa una maleta, la maleta amb que la van trobar. L'únic fil que té per seguir i descobrir quins són els seus veritables orígens, però quan comença a seguir les pistes s'haurà d'encarregar de la seva neta, la Cassandra, i el seguiment s'aturarà. Quan la Nell mor, serà la Cassandra qui reprendrà aquesta recerca i arribarà fins al final.
Això que he simplificat tant, no és així de fàcil a l'hora de llegir-ho. L'autora ens fa seguir la història des del punt de vista de les diferents protagonistes, que no només són la Nell o la Cassandra. Ens farà anar endarrere i endavant en el temps i marejarà la perdiu perquè ens costi una mica descobrir els misteris que va deixant entreveure pel camí.
Hi trobarem moltes històries que s'aniran enllaçant per formar-ne una de sola. La novel·la enganxa, ens encuriosim, volem saber què va passar realment, com va arribar una nena de quatre anys anglesa, tota sola, a un port australià.
El viatge en el temps fa que la novel·la resulti bastant victoriana, tot i que una part d'aquesta estigui ambientada en el present. Potser allarga una mica massa la resolució final, tot tirant endavant i endarrere, però així i tot es deixa llegir bé.

3 comentaris:

Mònica Tarradellas ha dit...

A mi em va agradar força, i també la "Casa de Riverton" de la mateixa autora! Una abraçada!

Isabel ha dit...

Es un dels llibres que tinc a la llista de "Pendents", per cert aquesta llista cada vegada es més llarga.

rits ha dit...

Fa un temps que tinc ganes de llegir alguna cosa d'ella. Però haurà d'esperar, ahir vaig veure Billie de l'Anna Gavaldá i no em vaig poder estar de comprar-me'l.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...