6 de juny 2013

MUERTE EN LA CLINICA PRIVADA de P.D. James

Havia tingut aquests mini llibres a la ma més d'una vegada i finalment em vaig decidir a agafar-ne un. Són mini, tenen la tapa dura (dintre de la seva mida) i les pàgines gairebé tant fines com les d'una bíblia (dono per suposat que sabeu a que em refereixo). Es llegeixen de costat i la lletra també resulta força mini. Però així i tot l'experiència ha estat positiva.
Aquest és un llibre dels clàssics, tot i que està publicat al 2008. Ja amb el títol podem respirar-hi els aires d'aquest gènere ("Muerte en la Vicaria"...). 
P.D. James torna amb l'inspector que la va fer famosa, Adam Dalgliesh. En un principi ens presenta a la víctima, deixant ben clar que té els dies comptats, però ens dona prou temps per agafar-li simpatia... o no. Una periodista d'investigació que fa els seus reportatges amb poc sentimentalisme, de fet és com viu la seva vida, segurament com a conseqüència de la seva infantesa.
Continuant amb la pauta dels clàssics, l'assassinat passarà en una mansió de Dorset, on un doctor practica operacions d'estètica. Tindrem un nombre determinat de sospitosos, tots ells amb secrets o passats turbulents, potser massa embolics per un nombre tant reduït de persones. Alguns amb motius per haver-ho fet, però alhora cap d'ells destacant com a sospitós clar. Ah! i tampoc n'hi haurà prou amb una mort...
Bé, l'autora m'ha fet jugar una bona partida amb aquest misteri, envoltada d'una atmosfera d'alta societat anglesa. Encara que el final no acaba de quedar clar del tot la culpabilitat dels assassinats.

2 comentaris:

Sergi ha dit...

Sembla interessant com a novel·la negra, a tenir en compte. Però m'agradaria comentar el format, també he tingut llibres d'aquests a les mans, i vaig pensar que aquests són llibres realment de butxaca, portables 100%. No vaig trobar cap títol que m'atragués prou, però també s'ha de tenir en compte aquest format tan original.

jomateixa ha dit...

La veritat és que la meva ma és petita i no es veu el petits que realment són els llibres, però caben arreu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...