16 de maig 2013

SHERLOCK, LUPIN I JO de... IRENE ADLER

(Una història d'Alessandro Gatti extreta de la correspondència d'Irene Adler)
Dibuixos de Iacopo Bruno.
"Estic convençuda que no em contradirà ningú si escric que vaig ser la primera i l'única amiga d'en Sherlock Holmes, el famós investigador. Ara que, quan ens vam conèixer, encara no era investigador ni tampoc famós. Jo tenia dotze anys i ell no semblava gaire més gran que jo..."

Així comença aquest llibre que reuneix uns personatges que han traspassat la frontera de la irrealitat i han fet que molts es plantegin si van existir realment. Sherlock Holmes, l'investigador creat per Arthur Conan Doyle i Arseni Lupin, el famós lladre de guant blanc creat per Maurice Leblanc, tots dos escriptors contemporanis.
Ara ens trobem aquests personatges en una versió jove i compartint amistat i aventures, que ens explica una també jove i entremaliada Irene Adler.
Un llibre destinat als més joves, però que no s'assembla als molts que ara estan tant de moda, amb fenòmens sobrenaturals i romanticisme ensucrat.
Aquest és un llibre que segueix l'estil dels clàssics i ens presenta un mort, un enigma, uns fets que no acaben de quadrar i uns joves molt intel·ligents. No hi ha un sol protagonista, cadascun a la seva manera hi aporta una part de la solució
No puc estar-me de parlar també de les portades del llibre, les dues, la dura i la de paper que la cobreix, molt ben treballades, amb un estil i un bon gust fantàstic. Fins i tot l'interior està ple d'anuncis de l'època que li donen un aire d'antiguitat perfecte.
És el primer, però no l'únic, ja podem seguir els nous casos d'aquests tres amics en els llibres que el segueixen. 

1 comentari:

Montse G ha dit...

Als meus nebots els encanta!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...