27 de gen. 2012

LA HISTÒRIA D'EDGAR SAWTELLE de David Wroblewski

L'Edgar és un nen feliç, tot i que va néixer amb un problema, no pot parlar. Viu en una granja on des de fa algunes generacions s'han dedicat a la cria de gossos. Els gossos Sawtelle son molt especials, al llarg dels anys no ha estat la raça el que ha interessat més a l'hora d'escollir-los, sinó aconseguir un caràcter i una fidelitat úniques.
L'arribada d'en Claude, el germà del seu pare, amb qui sempre han tingut diferències, crea una mica de tensió en el dia a dia tranquil de la granja però ell ho viu com una curiositat més. Poc s'esperava que una gran tragèdia canviés les seves vides i pertorbés molt més aquesta tranquil·litat.
L'Edgar sempre ha estat molt intel·ligent, potser per la seva dificultat per parlar ha tingut que lluitar una mica més per fer-se un lloc. Ara ja no és tant petit i descobreix que potser la tragèdia no ha estat fortuïta, potser tot formava part d'un pla molt ben treballat. El més difícil serà demostrar-ho quan tothom es pensa que el dolor i potser la gelosia fan que tergiversi les coses.
Les circumstàncies s'aniran complicant i ell emprendrà un llarg camí amb tres dels seus gossos, on descobrirà la valentia i la importància del mètode d'ensinistrament que reben els gossos Sawtelle.
L'autor és una mica reservat amb els personatges, ens els va donant a conèixer poc a poc. Tot i ser el primer llibre que publica, l'escriptura flueix suaument i et va introduint en la vida de l'Edgar i els seus estimats gossos sense entrebancs. Com ja he dit altres cops, m'agraden molt les històries de superació, m'agrada la lluita per tirar endavant i si a més hi ha un misteri pel mig, molt millor.
El final del llibre és una mica taquicàrdic. Vaig acabar de llegir-lo a les dues de la nit i vaig quedar tant alterada que em va costar força adormir-me. Un llibre tendre i emotiu on hi trobarem també parts instructives i altres que et fan viure amb neguit les vivències de l'Edgar. El final m'hauria agradat que fos diferent, però... no es pot tenir tot...
Aquest llibre el recomano especialment per tots aquells que estimin els animals i en concret els gossos. Realment m'ha agafat ganes de trobar un gos Sawtelle per endur-me'l a casa.

2 comentaris:

MBosch ha dit...

Mira, el vaig demanar per Nadal i ara el tinc a l'estanteria. Em cridava l'atenció sobretot per algunes crítiques molt entusiastes que deien que ja era un clàssic modern.

kweilan ha dit...

Sembla entretingut. Bona ressenya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...