27 de set. 2011

MENJA, RESA, ESTIMA de Elizabeth Gilbert

L'he posat a les romàntiques perquè és on l'encaixen gairebé a tot arreu, però no el definiria com a un romàntic clàssic. Com el títol molt bé diu està dividit en tres parts i la seva definició ha de ser també aquesta: una guia de viatge, una guia espiritual, i una història d'amor.
La protagonista i autora del llibre, després d'un divorci dur (com la majoria dels divorcis), decideix agafar-se un any per viatjar a tres llocs: Itàlia, la India i Indonèsia.
En la primera part, ens parla de llocs, restaurants, persones que coneix i que l'acompanyen en aquest primer  trajècte per Itàlia, on es fa un bon fart de menjar. En la segona part deixa més de banda els plaers corporals per dedicar el seu temps a l'espiritualitat, aquesta potser ha estat la part on se m'ha fet el llibre una mica llarg. Ens parla també dels molts personatges que va coneixent i del que va aprenent de tots ells. A la tercera i sense adonar-se de com ha anat passant, ja és una dona diferent. Ha anat superant els mals rotllos i guanyant terreny personalment.
Un llibre on, moltes dones s'hi poden veure reflectides. No vull discriminar a ningú, l'experiència d'un mal divorci pot ser igualment dolenta per dones que per homes, però com està contada des de la visió de l'escriptora...  
Compromesa, és la continuació del primer llibre, es una mica diferent.
Tot i que el subtítol és "Una història d'amor", no espereu una novel·la romàntica cent per cent. És més com un tractat, una tesi sobre el matrimoni.
En aquest viatge ens parla d'una forma planera i amb força ironia de les tradicions, mites, pors... que envolten aquest compromís sentimental i social.
Alguns potser haureu vist la pel·lícula del primer llibre, qui sap si també en faran una de la segona part..

6 comentaris:

El porquet ha dit...

La pel·lícula em sembla que es va endur un gec d'hòsties de la crítica bastant considerable, no?

carina ha dit...

No sé com és el llibre, però la pel·lícula era una pastelada. Suposo que com passa molts cops hauran destrossat una història que estava bé.

Anònim ha dit...

No és un gènere que m'agradi especialment ni he vist la peli, però amb quedo amb menjar i estimar, ja vaig resar prou de petit..

Barcelona m'enamora ha dit...

El llibre no l'he llegit, però vaig veure la pel·lícula i se'm va fer molt llarga i repetitiva. En canvi l'amic amb qui hi vaig anar li va encantar: va dormir com un angelet des de la meitat de la pel·li.

Gemma Sara ha dit...

El llibre no l'he llegit però la peli la vaig trobar fluixeta, una cursilada amb pretensions... I costa que surti el Bardem!

Màgia ha dit...

Jo també havia sentit molt males crítiques de la pel·lícula, però el llibre em crida l'atenció. Me l'apunto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...