23 de maig 2011

UN AMOR ÚNIC de Johanna Adorján

Si diguéssim que és la història d'un suïcidi, que ens parla de l'holocaust nazi i que és la recerca d'una explicació per aquest suïcidi de la neta dels implicats... Segur que ens imaginaríem un llibre depriment, trist... Doncs no.
És un llibre que he llegit com una petita crònica, com si la Johanna hagués estat parlant amb mi i m'hagués explicat coses sobre la seva família, coses que ha anat descobrint tot buscant conèixer millor els seus avis. Uns avis que van decidir morir junts.
L'avi tenia una malaltia terminal, havia sigut un supervivent dels camps de concentració, però mai havia explicat les seves experiències a la família - d'això no se'n parla...- L'àvia, una dona amb molt estil, una forta personalitat i un amor i una lleialtat incondicional pel seu marit.
L'autora, a més d'explicar el que va descobrint de la vida dels seus avis tot parlant amb familiars i amics d'aquests, ens dona la seva versió del que s'imagina que va estar aquell últim dia dels seus avis. Com van endreçar la casa, escriure cartes, notes, deixar regals... Aquesta ha sigut la part que més m'ha emocionat del llibre.


6 comentaris:

a* ha dit...

Em va cridar l'atenció des del moment en què el vaig veure a l'fnac... segurament li donaré una oportunitat ;)

Assumpta ha dit...

Però... són fets reals? Perquè si són fets reals jo sí que el trobo una mica... uisss... no sé... pensar en el que farà la gent abans de suïcidar-se no crec que m'animés massa...

jomateixa ha dit...

Si que son fets reals, fins i tot els avis havien comprat un llibre on s'explicava com suïcidar-se...

Assumpta ha dit...

Ostres!... és molt dur doncs, no?

I qui és que escriu llibres sobre com suïcidar-se?

jomateixa ha dit...

No se qui escriu aquests llibres, però es veu que ho expliquen tot pas a pas, si que fa yuyu.
Expliquen fins i tot quina mena de nota has de posar perquè no facin pagar la culpa a ningú...
Jo que sóc una mica "Christie" penso que si aquest llibre l'agafa un assassí...

Assumpta ha dit...

Ostres, tens raó! Aquest llibre cau en mans d'un assassí i així ho deixa tot de tal forma que sembla un suïcidi... Glubs...

Ves a saber si els protagonistes del llibre no van ser assassinats!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...