2 de març 2011

EL NOM DEL VENT de Patrick Rothfuss

Llegint la biografía de l'autor es veu com hi ha posat molta part d'ell mateix en el seu llibre. L'amor als llibres, a la música i a l'estudi de... de tot una mica. I mirant la seva imatge ens  el podem imaginar perfectament com un dels professors del seu protagonista.
Quan el vaig agafar em feia una mica de por -no és l'estil que més llegeixo- però de seguida em vaig adonar que és d'aquells llibres que estan tant ben escrits, d'aquells que es deixen llegir, que t'atrapen i no et deixen.
El protagonista, tot i ser encara molt jove, ha viscut molt i explica a un cronista la seva vida des que tenia només 11 anys. Llavors només era un nen feliç que viatjava amb la seva família i una colla d'artistes ambulants. Bé, "només" un nen superdotat que aprenia les coses amb una rapidesa i facilitat sorprenent. Després d'una tragèdia que el marcarà per sempre s'haurà d'espavilar tot sol, i gràcies a la seva intel·ligència, a la picaresca i a la seva força de voluntat se n'anirà sortint, no sense trobar-se molts entrebancs pel camí. Alguns per culpa de la seva tossuderia o del seu afany per aprendre-ho tot i el més ràpid possible.
Aquesta història ens anirà absorbint fins que en formem part i ja no la podrem deixar. Pels que no acostumen a llegir llibres de ficció us diré que aquest en té la dosis justa per que sembli possible. 
És d'aquells llibres que ens treu hores de son, que no sabem com deixar-los. D'aquells llibres en que els personatges t'acompanyen fins i tot després d'haver tancat el llibre. D'aquells llibres que tot i que voldries saber com acaben et sap greu arribar al final. 
Quan he arribat a la última pàgina m'han quedat encara moltes preguntes per contestar i molta curiositat per saber més de la vida d'en Kvothe (cuouz)... Per sort  és possible que la segona part "The wise man's fear" (crec que vol dir La por de l'home savi??) ens arribi molt aviat.

10 comentaris:

òscar ha dit...

Apuntadíssim queda. Avui em toca voltar per l'Abacus i anava a cegues.

Ara ja no tant :)

Sergi ha dit...

Estàs de sort, perquè La por de l'home savi surt a la venda aquest març, i jo ja fa molt temps que l'espero. Tant de bo surti la versió traduïda al mateix temps que l'anglesa, mira si en tinc ganes que el llegiré en castellà i tot. Aquest que ressenyes em va encantar i em va fer molta ràbia que després de 12 edicions (en el moment que el vaig comprar), no hagués sortit en català. Però és tan i tan bo... Quan caigui a les meves mans, passarà per davant de la llarguíssima llista de pendents que tinc, ja aviso.

Ah, i una gran ressenya, ho expliques molt i molt bé.

Assumpta ha dit...

Aquest l'he llegit!! :-)

En vaig fer una ressenya també...

En XEXU en va ser el culpable... i la veritat és que em va agradar força... hi havia moments que llegia i llegia sense poder parar, com si m'hagués ficat totalment dins la història... hi ha capítols magnífics.

En la part negativa dir que em va semblar un llibre una mica masclista i mira que jo en aquestes coses no sóc en absolut radical, però és que "saltava a la vista" (per exemple: tots els professors de la Universitat són homes, així com la majoria d'alumnes) i malgrat que la majoria de capítols em van agradar molt, alguns se'm van fer una mica pesats.

En general: Un notable alt ;-))

Assumpta ha dit...

Per cert... ENCARA no ha sortit en català???

A mi això m'indigna... Per què es respecta tant poc la nostra llengua :-(

Jo el vaig treure de la Biblioteca. Millor dit, me'l va treure la meva germaneta ;-)

Aquí tens la meva ressenya, si vols... és una mica llargueta... ehem... és que jo no sé fer-les així, ben resumides com vosaltres, sóc una mica "rotllo" hehe

http://blogdeassumpta.blogspot.com/2010/09/el-nom-del-vent.html

Montse G ha dit...

Caràm amb tan bones crítiques serà el següent que buscaré, a mi m'encanta la ficció i amb el que dieu ja tinc ganes de llegir-lo, se m'acumula la feina ;o))

jomateixa ha dit...

La veritat és que en XeXu també és el culpable de que l'hagi llegit... jeje
Ja fa uns dies que l'he acabat i encara en tinc seqüeles... no se com començar-ne un altre.

jomateixa ha dit...

Assumpta, la teva resenya està molt bé. Tens raó que hi falta més dones, he estat tant ficada en la història que ni me'n havia adonat.

Joan ha dit...

Sembla que la previsió és que sigui una trilogia, així que encara queda moooolt per descobrir.

ninona ha dit...

A mi em va arribar de casualitat i em va agradar força, el vaig trobar diferent. El que no em va agradar gens, però, va ser el final: per ser un llibre com a tal, quedava inconclús; és clarament la primera part d'una saga.

Xexu, pel que jo sé, la versió en castellà no sortirà fins el 12 de novembre, o sigui que o t'apliques amb l'anglès o toca esperar.

Màgia ha dit...

Com bé dius, és un llibre que absorveix des de les primeres pàgines i que és lectura molt recomanable per als amants de la novel·la fantàstica. Ja tinc ganes de llegir la segona part. Bona ressenya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...