25 de febr. 2009

"ISKANDER, VIATGE A LA MÀGIA DELS LLIBRES" de Alícia Gili i Sílvia Romero

El gènere fantàstic no és un gènere dels més comentats en aquest bloc, però el llegeixo i l'explico a les meves filles a tothora, perquè els contes són en la seva majoria fantasia. Encara que... pensant-ho bé també he llegit tots els d'en Harry Potter, i si hi penso una mica més... un dels millors llibres que he llegit ha estat Un món feliç. (confesso que l'he rellegit més de 3 cops, encara que no seguits)
Aquest és un llibre postapocalíptic, amb notes de llenguatge propi. Cada tipus de població té una part del llenguatge una mica dialectal, al que t'hi acostumes fàcilment. Un llibre de fantasia on no hi ha éssers fantàstics, i on la màgia decau únicament en els llibres.
El poder el tenen, com sempre, una part reduïda de la població. Aquests posseeixen el secret d'invocar la màgia dels llibres a través dels seus títols i encara que sembli increïble no saben llegir. Els títols se'ls han aprés de memòria i els transmeten de generació en generació.
Resulta talment com el mon al revés; als poblats informàtics ho fan tot amb l'esforç manual, no disposen de la màgia per realitzar les activitats quotidianes com els altres, però són els únics que coneixen el contingut dels llibres, encara que... tampoc saben llegir.
Hi ha altres grups, els llibreters, els agnòstics... encara que com ja us podeu imaginar cap d'ells... sap llegir. Així que Iskander, viatge a la màgia dels llibres, és un viatge ple de màgia i aventures amb la finalitat de buscar un llibre "únic" que els retorni la capacitat de llegir i escriure de nou.
La web del llibre aquí
Veure entrevista amb les autores AQUÍ

3 comentaris:

Montse G ha dit...

L'altre dia el vaig tenir a les mans a la llibrería, pero no em vaig decidir. Després de llegir la teva ressenya, em sembla que la propera vegada m'el enduré a casa.

bajoqueta ha dit...

A mi els llibres d'esta temàtica me costa llegir-los. Abans ho feia, però ara han canviat los meus gustos. Encara que reconec que segons quins són una meravella, i més per començar a endinsar-te en lo món de la lectura.

kweilan ha dit...

A mi també em costen una mica les novel.les d'aquest gènere.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...