3 de des. 2007

"EL DIABLO SE VISTE DE PRADA" i "COMO SER LO MÁS DE NUEVA YORK" de Lauren Weisberger



Novel·les frívoles i crítiques a la vegada, plenes de marques, gen obsessionada per estar prima, moda, glamour, drogues...
Són dos llibres amb un mateix patró, una protagonista que es veu absorbida per un món quasi irreal i fantàstic i haurà de decidir-se per quedar-se o trencar amb tot i tornar a la seva vida anterior.
SINOPSIS "EL DIABLO SE VISTE DE PRADA"
Un llibre que ens descobreix la cara oculta del mon de la moda.
Andrea aconsegueix un lloc de treball fabulós! com tothom li diu és el lloc on totes les noies voldrien estar. La realitat és però, molt diferent. Andrea és la segona assistent de la Miranda, l'editora de la revista femenina més glamurosa de Nova York. La Miranda té el poder de dictar la moda al món sencer i tothom la considera un geni, l'adoren i li tenen por a la vegada.
En realitat tothom que l'ha conegut sap que és una dèspota sense consideració per ningú i que es comporta amb els seus empleats amb autèntica tirania.
Andrea sap també que només li caldria aguantar un any i després podria aconseguir treballar on ella desitgés. Un any tothom el pot suportar... es veu obligada a canviar la seva forma de vestir, de menjar ( o de no fer-ho), de comportar-se... Sap que està canviant però no s'adona fins a quin punt. Poc a poc la seva vida professional va guanyant terreny a la personal i la va absorbint sense que ella s'adoni que va perden el contacte amb família i amics.
El detonant per fer-la reaccionar serà un greu accident que pateix la seva millor amiga mentre ella es troba lluny. Haurà d'intentar combinar els seus dos móns o deixar-ne un a part. Quin?
Divertida i dramàtica, realista i irreal a la vegada. Bona per passar l'estona. Ha estat portada a la gran pantalla amb Meryl Streep i Anne Hathaway com a protagonistes.
SINOPSIS "COMO SER LO MÁS DE NUEVA YORK"
Una novel·la que ens mostra el mon dels famosos, la premsa del cor, les grans festes... Tot això amanit amb grans dosis de glamour, moda, marques i mes marques, drogues, alcohol i patetisme.
La protagonista Bette, filla d'uns hippies activistes en totes les causes possibles, treballa en un banc, potser per portar-los la contraria. L'estrès fa que un dia salti i deixi la feina sobtadament. Animada pel seu oncle es converteix en una més del equip de la Kelly, directora d'una famosa agència de relacions públiques. No ha de ser res complicat; anar de festa deixar-se veure i organitzar festes privades amb el màxim de publicitat possible.
Amb més rapidesa de la que ella pot assimilar es converteix en noticia quasi diària de la premsa sensacionalista. És considerada la "novia" del moment del famós i ric Philip Weston, que en realitat és homosexual, però com als dos els va de primera la publicitat segueixen el joc. La cosa es va complicant quan, a la vegada coneix a en Sammy, un bon noi que també està atrapat en aquest mon tan glamouros i a la vegada tant falç.
Se'n sortiran o la seva vida anirà de mal en pitjor...?
Es distreta, encara que tingui un patró massa similar a "El diablo se viste de Prada", però en aquest cas amb més dosis romàntiques.

2 comentaris:

Caterina Cortès ha dit...

Vaig llegir "El diablo viste de Prada" i em va agradar bastant dins el que és aquest tipus de literatura. Molt millor que la pel·lícula. "Como ser lo más de Nueva York" el vaig veure a una llibreria però no em va cridar especialment l'atenció. Tal volta hagi de pegar-hi una ullada ;)

jomateixa ha dit...

si fa poc que t'has llegit l'altra, deixa-ho per més endavant,encara que en principi siguin situacions diferents, són massa semblants.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...